Optymalizacja i tworzenie strony pod Google

optymalizacja-strony-docelowej_318-31895-300x300-1

Przez optymalizację strony rozumiemy działania mające na celu poprawę jej kodu, wyglądu i treści tak, by była bardziej przyjazna dla Google. Staramy się więc, by dzięki naszym zmianom była szybciej indeksowana i znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwarki, gdyż dobrze zoptymalizowana strona to połowa sukcesu pozycjonowania.  Najlepiej znać wszystkie zasady optymalizacji ,zanim przystąpimy do tworzenia nowej strony, gdyż podjęte pewne kroki mogą być już w przyszłości nieodwracalne. Przede wszystkim zadbajmy o dobry adres zawierający pozycjonowane przez nas słowo i najlepiej z końcówką com.pl lub w przypadku pozycjonowania regionalnego miasta np. lodz.pl . Tak więc nasza strona powinna mieć np. adres www.kwiaciarnia.lodz.pl a nie www.kwiatex.onet.pl w przypadku pozycjonowania hasła „kwiaciarnia łódź” . Większość firm preferuje tworzenie adresu z nazwą swojej firmy i nie zdają sobie sprawy, że jest to gorsze rozwiązanie.  Drugą niezmiernie ważną sprawą jest skrypt, na którym ‘stanie’ nasza strona czyli oprogramowanie strony. Nie korzystajmy nigdy z gotowych szablonów, systemów stawiających gotowe witryny automatycznie itp. teoretycznie ułatwiających życie narzędzi. Takie strony są dla Google małowartościowe ponieważ nie są niepowtarzalne i wyjątkowe za co wyszukiwarka promuje. Jeżeli już udało nam się stworzyć więc coś indywidualnego (np. postawiliśmy skrypt na WordPressie ale samą skórkę stworzyliśmy lub zamówiliśmy specjalnie dla nas) czas zacząć dodawać treść. Niezwykle ważne, by tej treści było jak najwięcej (nie róbmy jedynie trzech zakładek z kilkoma zdaniami). Opiszmy historię firmy, czym się zajmujemy, przedstawmy dokładnie nasze produkty i usługi, opiszmy plany. Im więcej stworzymy tej treści tym większe szanse w przyszłości na wysokie pozycje w Google. Niezmiernie ważne jest, by w treści naszej strony pojawiły się też przyszłe pozycjonowane hasła. Często spotykam się z osobami, które twierdzą, że nie wiedzą co pisać. Warto więc w takim przypadku podpiąć do stronę bloga i opisywać bieżące wydarzenia z prowadzenia naszej działalności. Ważna jest również kod strony czyli „walidacja”. Zadbajmy by kod był przejrzysty dla Google i nie zawierał błędów. Nie stosujmy flasha, nie ukrywajmy tekstu na stronie, nie stosujmy tekstu w grafice. Ostatnią rzeczą jest stworzenie mapy witryny (sitemap) za pomocą specjalnego oprogramowania lub strony http://www.xml-sitemaps.com/ i dodanie jej do narzędzi dla webmasterów co ułatwi poruszanie się po stronie wyszukiwarce.