Pozycjonowanie to nie blitzkrieg


predkosc-laczaPozycjonowanie – wbrew temu co sądzi wielu właścicieli stron – nie jest usługą szybką ani tym bardziej jednorazową. Oczywiście poziom trudności w wypozycjonowaniu określonych fraz może się gigantycznie różnić jednak zawsze należy wyróżnić kilka głównych etapów.

Pierwszym z nich jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Odpowiednie to takie, których użycie przełoży się na zwiększenie realnego ruchu na stronie, a więc także zysków osiąganych z prowadzenia danej działalności. Najczęściej nie powinny być to frazy zbyt ogólne, przeważnie wystarczą i będą lepsze frazy regionalne, jak weterynarz Kraków czy rowery Łódź. Doświadczony pozycjoner w przytłaczającej większości przypadków dobierze optymalne frazy lepiej niż jego klient. Przy doborze słów kluczowych uwzględnia się też analizę konkurencji.

Kolejnym etapem profesjonalnego pozycjonowania jest optymalizacja strony. Witrynę należy uczynić przyjazną dla wyszukiwarek. W tym celu sprawdza się i poprawia kod źródłowy strony wyrzucając zbędne lub nieprawidłowe elementy oraz dodając te pozytywnie wpływające na pozycję w Google. Nie warto pominąć tu żadnego detalu. Może to być audyt SEO przesyłany klientowi lub samodzielne nanoszenie poprawek przez pozycjonera na życzenie klienta.

Dopiero na następnym etapie pozycjonowania rozpoczyna się linkowanie. Tutaj ogromne znaczenie ma doświadczenie firmy pozycjonującej, cała rozległa wiedza dotycząca zdobywania, dywersyfikacji i częstotliwości dodawania nowych linków. Wielką rolę pełni tu m.in. zaplecze pozycjonerskie. Osoba bez doświadczenia próbująca samodzielnie wypromować stronę będzie musiała zderzyć się z twardą rzeczywistością działania algorytmów wyszukiwarek. Nierzadko efektem takich amatorskich starań jest wpadnięcie w jakiś filtr.

Pozycjonowanie nie jest jednak procesem jednorazowym. Osiągnięcie satysfakcjonujących wyników wymaga czasu i opieki nad stroną. Odpowiednie linkowanie nie powinno zostać wstrzymane, a ponadto trzeba śledzić poczynania konkurencji. Pozycjoner po czasie weryfikuje też uprzednio dobrane frazy sprawdzając czy przełożyły się na większą ilość wejść na stronę i czy nadal są aktualne.

Ważne jest aby nawet zielony w tematyce SEO klient rozumiał za co płaci i czego może oczekiwać od firmy pozycjonującej. Niezrozumienie istoty pozycjonowania, a zwłaszcza jego aspektu czasowego, prowadzi niejednokrotnie do zbędnych nieporozumień. Dlatego nawiązanie współpracy powinno być poprzedzone rzetelnym i jasnym poinformowaniem klienta o szczegółach wykonywanej usługi.

Pozycjonowanie to nie blitzkrieg