Pozycjonuj strony i bądź widoczny


Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron

Kiedy internet stał się powszechnie dostępny strony internetowe były łatwe do namierzenia. Właściwie wystarczyło znaleźć odpowiednią domenę, której nazwa natychmiast kierowała na stronę. Kilka meta tagów w kodzie i pozycjonowanie było załatwione.
Dzisiejszy internet gości miliony stron i portali. Jedne powstają, inne upadają. Szukając po nazwie firmy lub domeny możemy trafić na stronę, która nie ma nic wspólnego z tematem czy branżą. Dlatego potrzebne jest profesjonalne pozycjonowanie stron. W Polsce istnieje wiele firm, które zajmują się tego rodzaju działalnością. Od dobierania najlepszych słów kluczowych, poprzez tworzenie contentu, aż po linki.
Czy takie czynności można przeprowadzać samodzielnie? Tak, ale zajmuje to dużo czasu. Poza tym zasady pozycjonowania trzeba co jakiś czas zmieniać. W najpopularniejszych wyszukiwarkach zmieniane są algorytmy wyszukiwania. To trochę wyścig między programistami od wyszukiwarek a firmami pozycjonującymi. Zadaniem zmian jest wyczyszczenie internetu z niepożądanego contentu. Kiedyś na przykład wyszukiwarki nie rozróżniały między odmienionym i nieodmienionym słowem po polsku. Tekst z frazą „usługi finansowe Warszawa” był traktowany przez boty tak samo jak „usługi finansowe w Warszawie”. Dziś sprawa nie jest taka prosta. Boty Googla i innych popularnych wyszukiwarek są dostosowane coraz bardziej do różnic językowych między polskim i angielskim. Źle odmienione frazy po prostu są traktowane jak niskiej jakości tekst i spychane w hierarchii wyszukiwania. Tych zmian jest oczywiście więcej. Przede wszystkim trzeba pamiętać o łączeniu fraz z konkretnymi stronami.
Pozycjonowanie polega też na optymalizacji kodu strony. Tym powinni się zajmować profesjonaliści, którzy wiedzą jak uzyskać najlepszy efekt. Dlatego nieduże firmy, nie posiadające własnego działu informatycznego, najlepiej wychodzą na zatrudnianiu zewnętrznych firm pozycjonerskich. W dużych firmach dobrze jest zatrudnić osoby zajmujące się SEO pod różnym kątem. Jeżeli firmę na to stać, to dobrze jest zatrudnić osobno kogoś od informatycznej strony zagadnienia i kogoś do pisania tekstów. Oba zadania wymagają nieco innych umiejętności i zdolności. Informatyk, który może być geniuszem kodowania niekoniecznie będzie dobrym tekściarzem i odwrotnie.
Warto zainwestować w firmę lub pracowników od pozycjonowania stron, żeby zdobyć więcej klientów. To równie ważne jak inwestycja w reklamę.