Pozycjonowanie a widoczność stron


Pozycjonowanie a widoczność stronOd powstania internetu, jako ogólnoświatowej sieci komputerowej minęło około 30 lat. Przez ten czas rozwinął się on ze skromnej sieci, używanej głównie przez pasjonatów, naukowców, wojsko i biznesmenów, w ogólnodostępne dobro wspólne. Ilość stron www i informacji w nich zawartych powiększa się wykładniczo każdego dnia. 20-15 lat temu popularność strony można było uzyskać dobierając odpowiednio meta tagi w kodzie źródłowym i umieszczając parę linków na innych stronach. Dziś konkurencja jest zbyt duża, a firmy tworzące wyszukiwarki wprowadzają różne algorytmy zarządzające wyświetlaniem stron w wynikach wyszukiwania.

Lider wśród wyszukiwarek

Nie chcę tutaj reklamować konkretnej wyszukiwarki, ale prawda jest taka, że firmie Google udało się zdobyć niemal monopol w tej branży. Warto wspomnieć o Yahoo, Bing, Ask.com czy rosyjski Yandex, jednak szanujący się pozycjoner stron będzie brał pod uwagę głównie tę, z której korzystają najczęściej potencjalni kliencie. Dlatego to pod algorytmy wyszukiwania Googla przygotowuje się najczęściej cały proces pozycjonowania.

Podstawy pozycjonowania dla każdego

Jeżeli robisz stronę internetową i chcesz po prostu zyskać dla niej jakąś popularność to nie musisz zatrudniać profesjonalisty czy wgryzać się w szczegóły najnowszych trendów technologii wyszukiwania. Musisz jednak pamiętać o zupełnie podstawowych sprawach. Jeżeli chcesz zdobywać odbiorców za pośrednictwem najpopularniejszej wyszukiwarki możesz zapomnieć o meta tagach w kodzie. Wyszukiwarka po prostu od dawna je ignoruje. Natomiast warto zwrócić uwagę na słowa kluczowe w opisie strony. Jest to informacja, którą internauta zobaczy przeglądając wyniki. Druga sprawa to dopasowanie nazwy do tematyki strony. Najlepiej, jeżeli nazwa bezpośrednio może się odnosić do tematu czy produktu, z którym strona jest związana. Pamiętaj też, żeby aktualizować co jakiś czas treść strony. Zwłaszcza jeżeli jest to strona informacyjna lub blog. Czy chcesz trafić do klientów zainteresowanych produktem czy do koła miłośników esperanto, powinieneś zapewnić im co jakiś czas dostęp do jakiejś nowej treści. Inaczej stracą zainteresowanie twoją witryną.

Kiedy potrzeba profesjonalisty?

Jeżeli sam nie jesteś doświadczonym pozycjonerem/doświadczoną pozycjonerką to dobrze zgłosić się do osoby czy firmy, która zajmuje się tym zawodowo. Oczywiście nie przy każdej stronie jest to konieczne. Tu przede wszystkim chodzi o strony firmowe czy sklepy internetowe. Generują one zyski dla firm, ale pod warunkiem, że klienci do nich dotrą. Dla sklepów internetowych i firm usługowych problemem może być przebicie się przez konkurencję. Być może grono wielbicieli sztuki dadaistycznej jest wąskie, ale nie grono klientów szukających taniej elektroniki czy suplementów diety. Tak jak przy zakładaniu firmy istniejej dylemat – czy lepiej wejść na rynek z popularnym produktem i walczyć o swoją widoczność wśród tysiąca podobnych dystrybutorów czy może celować w jakiś wybrany, ale ograniczony target. Tak czy inaczej będzie potrzebne profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej, bo jej widoczność w dużej mierze zadecyduje o powodzeniu całej firmy.

Jak znaleźć dobrego pozycjonera? Firmy pozycjonerskie wyrastają jak grzyby po deszczu. Dlatego warto przyjąć jakąś strategię podczas poszukiwania takiego usługodawcy. Najpewniejsze jest korzystanie z firm, które mają długoletnie doświadczenie i dobre opinie na forach tematycznych. Dobrze też jeżeli możesz z przedstawicielem czy właścicielem takiej firmy spotkać się osobiście. Jeżeli nie ma takiej możliwości, a opisy na forach nie wystarczą, nawiąż z firmą kontakt zdalnie, sprawdź jak często odpowiadają na maile, a przede wszystkim wypytaj o szczegółowe zasady współpracy. Jeżeli są jasne i korzystne dla obu stron to jest to już pierwszy krok do dobrej współpracy. Trzymając się tych zasad powinieneś trafić na usługodawcę, który spełni twoje oczekiwania i załatwi upragnioną

Pozycjonowanie a widoczność stron
5 (100%) 1 vote