Pozycjonowanie stron Łódź – to setki zadowolonych klientów.

Lokalizacja użytkownika a wyniki wyszukiwania

11Zasadniczym celem ciągłego rozwoju algorytmu Google jest jak najtrafniejsze wyszukiwanie fraz, które interesują użytkowników. Stąd coraz większe znaczenie personalizacji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycje w SERP-ach jest m.in. geolokalizacja. Google próbuje dowiedzieć się gdzie jesteśmy, aby znaleźć strony, jakie potencjalnie będą nam najbardziej przydatne.

W praktyce oznacza to, że to samo zapytanie w różnych częściach kraju może dać różne wyniki. Na przykład gdy mieszkamy w Łodzi i wpiszemy w wyszukiwarkę frazę adwokat, to na szczycie listy wyszukiwania znajdziemy kilka wyników organicznych oraz te pobrane z map Google i będą to strony należące do lokalnych kancelarii prawniczych. Analogicznie mieszkańcowi Pomorza Zachodniego ukażą się głównie witryny szczecińskich adwokatów, a internaucie z Warszawy warszawskich. Lokalizacja powinna w oczywisty sposób pomóc użytkownikom w znalezieniu informacji o podmiotach działających w bliskości ich miejsca zamieszkania. Ma tu zastosowanie proste założenie, że jeśli mieszkamy w mieście X i zepsuje się nam samochód, to nie będą nas interesować warsztaty zlokalizowane w mieście Y na drugim końcu Polski. Oczywiście profesjonalne pozycjonowanie musi uwzględniać te czynniki.

Lokalizację automatycznie wykrytą przez Google możemy zawsze sprawdzić klikając w Narzędzia wyszukiwania w górnej części strony. Można tam też wpisać dowolnie wybrane miasto i w ten sposób wpłynąć na wyniki wyszukiwania. Dzięki geolokalizacji wyszukiwarka często wyświetla nam głównie wyniki lokalne nawet wtedy, gdy szukamy ogólnych haseł. Nie zawsze więc trzeba wpisać frazę adwokat Łódź – wystarczy samo słowo adwokat, by Google domyśliło się, że prawdopodobnie interesuje nas właśnie prawnik z Łodzi. Oczywiście nie wszystkie wyniki opierają się na lokalizacji, ale spora ich część. Pamiętajmy też, że ten mechanizm nie będzie miał sensu w przypadku wielu ogólnych fraz. Na przykład gdy pytamy wyszukiwarkę o lokaty bankowe, ebooki albo przepisy na ciasta, to geolokalizacja nie ma znaczenia.

Użytkowanie Serwisu oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close