Pozycjonowanie stron Łódź – to setki zadowolonych klientów.

Filtry i bany w Google

FiltrFiltry i bany nadawane przez Google mają za zadanie walczyć ze stronami stosującymi nieuczciwe techniki mające podnieść ich miejsce w wyszukiwarce. Bardzo często właściciele witryn nie zdają sobie do końca sprawy, za co mogą być ukarani a i same kary bywają niekiedy przypadkowe.
Na wstępie musimy jednak rozróżnić oba terminy. Filtr to obniżenie pozycji strony w wyszukiwarce o kilkanaście lub kilkadziesiąt pozycji. Czyli jeżeli nasza witryna na hasło „naprawa rowerów Łódź” wyświetlała się na 1 miejscu, to po otrzymaniu filtra może zajmować np. 30 pozycję. Filtr może być nadawany zarówno przez automat Google, jak i ręcznie z powodu donosu przesłanego za pomocą formularza SpamRaport. Sam filtr przydzielony jest całej domenie np. www.rowery.lodz.pl lub tylko konkretnym podstronom np. www.rowery.lodz.pl/kontakt , czyli zależy od popełnionego wykroczenia. Najczęstszymi przyczynami są Duplicate Content czyli powielanie treści z innego adresu. Jeżeli na naszej stronie Google odnajdzie powielony fragment tekstu (czasem wystarczy kilka zdań) uzna stronę za mało wartościową ponieważ kopiuje ona treść, które są już w internecie. Częstym błędem jest wykupowanie przez firmy kilku adresów internetowych i stawianiu na nich tej samej strony, licząc, że któraś z nich będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Taka praktyka przynosi odwrotne skutki. Złym rozwiązaniem jest również zainstalowanie na witrynie SWL systemu wymiany linków lub dodania zbyt wielu odnośników do stron o odmiennej tematyce niż nasza. Strona według Google wymienia się prawdopodobnie linkami, które mają poprawić jej miejsca w wyszukiwarce i za to zostaje ukarana. Musimy również zwrócić szczególną uwagę na zbyt szybki przyrost linków biegnących z innych witryn (zazwyczaj metodę tą uzyskuje się za pomocą specjalistycznego oprogramowania pozycjonerskiego) do naszej strony, które mają poprawić jej pozycje. Google uzna, że działanie to jest sztuczne i ukaże naszą witrynę. Podobnie ma się sprawa, gdy z innych stron biegną do nas linki tylko z jednego lub dwóch haseł. Jeżeli więc stworzyliśmy już własną stronę, zapoznajmy się koniecznie z wytycznymi Google , które ustrzegą nas przed niemiłymi niespodziankami.
Jeżeli jednak otrzymaliśmy już filtr lub przypuszczamy, że został on na nas nałożony powinniśmy na początek wpisać w wyszukiwarkę adres naszej strony głównej i sprawdzić czy pojawia się ona na pierwszym miejscu. Nie jest to jednak metoda 100% bo możemy otrzymać filtr tylko na jedno konkretne hasło lub frazę i nigdy nie będziemy mieli w takim przypadku pewności. Pierwszym krokiem jest sprawdzenie w wytycznych Google, co może być naszym przewinieniem i czym prędzej zaprzestać tych kroków. Następnie logujemy się w Narzędziach dla webmasterów  i poprosić o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia.  Zazwyczaj kara po kilku lub kilkunastu dniach zostanie z nas zdjęta (czasem ten okres potrafi się przedłużyć do 2-3 miesięcy).
Podobnie sprawy mają się z banami. Różni je jedynie całkowite usunięcie strony z wyszukiwarki, czyli zapewne przewinienie było dużo poważniejsze (np. wirus na stronie lub bardzo inwazyjne metody nielegalnego (czarnego) pozycjonowania). Taki ban bardzo łatwo rozpoznać wpisując w wyszukiwarkę polecenie site:i nazwę naszej strony. Jeżeli nie otrzymamy nic w odpowiedzi możemy być pewni nałożonej kary. Wychodzenie z bana jest podobne jak z filtr z tym że może trwać znacznie dłużej.

Użytkowanie Serwisu oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close