Dlaczego warto pozycjonować stronę?


Kto nie ma strony ten nie istnieje. To stwierdzenie może jest trochę brutalne, ale z pewnością dotyczy współczesnych firm i większych organizacji. Jeżeli chcesz dotrzeć do klientów, czytelników, słuchaczy, to musisz mieć przynajmniej bloga. Tylko co zrobić, żeby przebić się ze swoim przekazem w gąszczu podobnych stron internetowych?

Na czym polega pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest zbiorem praktyk i technik, które powodują, że strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli prowadzisz restaurację, napisałeś poradnik psychologiczny lub oferujesz usługi ogrodnicze, to pewnie wiesz, że masz sporą konkurencję. Jaka jest szansa, że po założeniu strony ktokolwiek szukając po haśle „ogrodnik” lub „poradnik psychologiczny” trafi na to co masz do zaoferowania? Jeżeli jednak uda ci się powiązać kilka słów kluczowych ze swoją stroną, to masz większe szanse na zdobycie klientów. Praktyki pozycjonujące obejmują linkowanie słów kluczowych z twoją stroną, optymalizację kodu, dobranie odpowiedniej nazwy domeny, wpisy do katalogów. Czasami również opłatę reklam w Google czy na Facebooku.

Jak pozycjonowanie może pomóc twojej stronie

Jeżeli uda się sprawić, że twoja strona trafi wysoko w wynikach wyszukiwania, to odwiedzi ją więcej klientów. Nawet najpiękniejsza, najlepiej zaprojektowana strona nie ma szans zagrać w internecie, jeżeli prawie nikt jej nie odwiedza. Dlatego kluczowym zadaniem dla każdej firmy, organizacji czy artysty w internecie jest przyciągnięcie ludzi.

Pozycjonowanie może znacząco zwiększyć ruch na stronie. Zapewni też trafianie na nią właściwych osób. Co z tego, że przyciągnąłbyś dużo ludzi na stronę, gdyby nie byli to właściwi ludzie. Pozycjonowanie na właściwe słowa kluczowe zapewnia trafianie na twoją witrynę tych osób, które szukają usług jakie możesz im zaoferować.

Poza tym im więcej osób trafi do ciebie na stronę i będzie zadowolone z usług tym więcej dobrych opinii i poleceń. W ten sposób od pierwszego kroku rozwija się popularność w internecie. Można ją wykorzystać do wypromowania firmy, nagłośnienia problemów społecznych lub zaprezentowania swojej sztuki.

Dlaczego warto zainwestować w SEO?

Wiele osób zastanawia się czy warto zapłacić firmie pozycjonującej. Skoro wiedzą już z grubsza czym jest pozycjonowanie, to dlaczego nie mieliby tego zrobić samodzielnie? Są dwa powody, dla których to nie jest dobry pomysł. Po pierwsze firma pozycjonująca składa się z doświadczonych specjalistów. Mogą oni zrobić dużo więcej i szybciej dla twojej strony niż ty dokonasz jako amator.

Po drugie szkoda twojego czasu. Jeżeli zajmujesz się prowadzeniem własnej działalności, tworzeniem dzieł sztuki czy usługami innego rodzaju, to na tym powinieneś skupić energię. Lepiej zdobyć lepsze pieniądze robiąc to co robisz i podzielić się nimi z dobrymi specjalistami od pozycjonowania, niż kiepsko pozycjonować i nie mieć czasu na właściwą działalność.