Czy optymalizacja się opłaca?


optymalizacjaSłowu pozycjonowanie często towarzyszy słowo optymalizacja. Jest to szereg czynności, na które składa się wiele szczegółów tworzenia stron internetowych i edytowania ich treści, a które mają pomóc w procesie pozycjonowania. Niestety optymalizacja nierzadko jest ignorowana przez właścicieli witryn www lub wykonywana w sposób nieprawidłowy albo cząstkowy. Tymczasem istnieją racjonalne przesłanki, by nie pomijać tego zagadnienia.

Przez optymalizację rozumiemy m.in. odpowiednio wykonane nagłówki, opisywanie grafiki alt-ami, starannie dobrane tagi dla każdej podstrony, linkowanie wewnętrzne, jak również unikalną, merytoryczną i odpowiednio podzieloną treść oraz stosowne nasycenie słowami kluczowymi. Dla niezbyt konkurencyjnych słów kluczowych niekiedy same te zabiegi wystarczają, by znacząco polepszyć widoczność strony w wyszukiwarkach.

Warto uzmysłowić sobie, że optymalizacja nie jest trudna, choć niektóre detale mogą wymagać przynajmniej konsultacji ze specjalistą. Wystarczy znajomość podstaw SEO, wytycznych Google dla webmasterów i wyrobienie sobie nawyku ich przestrzegania przy tworzeniu treści umieszczanych na stronach internetowych. To tani proces, który choć nie zawsze przyniesie spektakularne efekty, to z pewnością nie może zaszkodzić. Pamiętajmy, że nie każde linkowanie strony internetowej jest bezpieczne, a nieumiejętnie wykonywane pozycjonowanie może skończyć się nawet nałożeniem banów i filtrów. Z drugiej strony zdobywanie mocnych, stałych i bezpiecznych linków wiąże się z kosztami.

Dlatego optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek powinna być pierwszą czynnością w pracy nad promocją danej strony. Dotyczy to zarówno całkiem nowych stron, jak i tych, które udało się już dość dobrze wypozycjonować. Mając pewność, że kod danej witryny jest odpowiednio zoptymalizowany, możemy założyć, że ułatwiamy sobie sam proces pozycjonowania. Dzięki temu prawdopodobnie będziemy potrzebować mniej mocy z linków przychodzących, by osiągnąć zamierzony cel. To nic innego jak oszczędność czasu i środków oraz mniejsze ryzyko nałożenia filtra. Ponadto dobrze zoptymalizowana strona jest po prostu wygodniejsza w korzystaniu.

Czy optymalizacja się opłaca?