Strategia SEO w 2017 roku


Strategia SEO w 2017 rokuSzeroko pojęte SEO to nie skrzypłocze, które od setek milionów lat wyglądają i zachowują się tak samo. W branży marketingu internetowego następują ciągłe zmiany, niekiedy wręcz rewolucyjne. To co działało rok temu, teraz może mieć marginalne znaczenie. To co przed określoną aktualizacją algorytmów Google nie było brane pod uwagę, obecnie może przyczyniać się do zdobycia wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Śledząc zmiany zachodzące w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce jesteśmy w stanie starać się określić kierunek trendów, w jakim zmierza Google. Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze coraz większe znaczenie urządzeń mobilnych. Obecnie każda szanująca się firma posiadająca popularną stronę www musi zadbać o to, by witryna ta posiadała też wersję do wygodnego przeglądania na smartfonach.

Google wprowadza też całkiem znaczące nowości choćby w wyświetlaniu reklam AdWords, rozbudowuje pojedyncze wyniki wyszukiwania, oferuje użytkownikom Direct Answers, czyli bezpośrednie odpowiedzi. Trwają także zaawansowane prace nad doskonaleniem uczenia maszynowego (machine learning) czy wyszukiwania głosowego.

Projektując oraz rozbudowując stronę internetową najlepiej starać się, by działania te były zgodne z kierunkiem zmian wprowadzanych systematycznie przez Google. Z pewnością przyniesie to pozytywne efekty w postaci lepszej widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Warto zdawać sobie sprawę, że bycie na bieżąco z nowinkami technicznymi daje niemałą przewagę nad konkurencją.

Powinno się być świadomym konkretnych celów dotyczących funkcjonowania strony internetowej. Kluczowym zagadnieniem pozostaje przecież zysk, który strona musi przynosić swoim właścicielom. Temu też celowi należy podporządkować proces pozycjonowania. Na przykład pozycjonowanie konkretnych fraz kluczowych ma sens tylko wtedy, gdy rzeczywiście przedkłada się to na zwiększenie sprzedaży. Co z tego, że wypozycjonujemy naszą witrynę na słowa, które nie przyczyniają się do zwiększonego zainteresowania naszą ofertą? Jedne frazy są bowiem cenne z punktu widzenia rentowności przedsiębiorstwa, inne można pominąć.

Inne cele strategii SEO to m.in. ograniczenie kosztów reklamy. Jeśli wysoka pozycja w Google daje większe zyski niż druk ulotek czy reklama gazetowa, to warto skupić się właśnie na tym skuteczniejszym rozwiązaniu. Często dzięki pozycjonowaniu spada jednostkowy koszt pozyskania klienta.

Budując wizerunek w sieci warto pamiętać też o mapkach Google. To bardzo praktyczne narzędzie, pozwalające potencjalnym klientom na szybkie znalezienie firm z interesujących ich branży. Dobrze jest dodawać swoją stronę do wartościowych katalogów oraz umieszczać linki do własnej witryny w artykułach sponsorowanych publikowanych w solidnych serwisach. Należy postarać się w tym celu o unikalną, ciekawą i merytoryczną treść.

Niezależnie od obranej strategii trzeba systematycznie śledzić efekty podejmowanych działań. Jak szybko strona pnie się w górę? Czy utrzymuje się na czołowej pozycji? Pozycjonowanie których fraz przynosi najwięcej zysku? Czy marketing internetowy mieści się w założonym budżecie? Czy prowadzenie fanpage na Facebooku ma pozytywny wpływ na sprzedaż? Co robi konkurencja? Odpowiedzi na i inne pytania pozwolą zweryfikować skuteczność podjętych działań oraz modyfikować przyjętą strategię w zależności od potrzeb i okoliczności.